جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۰۱:۱۹

آمادگی ایران برای توسعه و تقویت تعاملات با IMO

باشگاه خبری فراساحل: کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان در دیدار با دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی بر توسعه و تقویت تعاملات ایران با این سازمان بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین ، محمد حسن حبیب اله زاده، کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان و نماینده کشورمان در سازمان بین‌المللی دریانوردی با کوجی سکیمزو، دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو)، دیدار کرد. در این ملاقات حبیب اله زاده، با اشاره به موقعیت جغرافیایی منحصربفرد ایران، داشتن سواحل طولانی کشورمان در خلیج‌فارس، دریای خزر و دریای عمان و فعالیت‌های متنوع دریایی کشورمان ازجمله حمل و نقل دریایی توسط شرکت‌های مختلف کشتیرانی، توسعه صنایع دریایی و بندری، فعالیت‌های مربوط به کشتی‌سازی و ارائه خدمات دریایی و بندری، بر رعایت استانداردهای آیمو ازسوی ایران به عنوان یکی از اعضا باسابقه آن سازمان تاکید کرد.


 نماینده کشورمان در آیمو، با اشاره به اهمیت آیمو در صنعت کشتیرانی بین‌المللی و تنظیم قواعد بین‌المللی مربوط به ارتقا ایمنی دریانوردی و حفظ محیط‌زیست دریایی و همچنین آموزش کیفی دریانوردان، آمادگی کشورمان برای توسعه و تقویت تعاملات با این سازمان بین‌المللی را اعلام کرد. در این دیدار سکیمزو به عضویت ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) از سال 1958 و مشارکت کشورمان در اجلاس‌های مختلف آیمو اشاره و خواستار ارتقا همکاری‌ها فیمابین این سازمان و جمهوری اسلامی ایران شد. وی اذعان داشت که ایران همواره یکی از کشورهای حامی آیمو بوده و در اجلاس‌های گوناگون آیمو مشارکت فعال داشته است. سازمان بین‌المللی دریانوردی طبق کنوانسیون مصوب 17 مارس 1948 تحت نظر سازمان ملل متحد تاسیس و اولین اجلاس کشورهای عضو آن ازجمله ایران در سال 1959 برگزار شد. آیمو دارای علاوه‌بر مجمع، شورا و دبیرخانه دارای پنج کمیته اصلی و هفت کمیته فرعی است، که مباحث مربوط به حفظ و ارتقا ایمنی و امنیت کشتیرانی بین‌المللی، حفظ محیط‌زیست دریایی، کاهش سوانح دریایی و ارتقا ایمنی دریانوردان را با تنظیم اسناد بین‌المللی پیگیری می‌کند.



  کد خبر : 469
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :